Gana dažnai klientui paklausus kaip į įmonės interneto svetainę pritraukti daugiau potencialių klientų, vienas iš mano pasiūlymų, pradėti vesti įmonės tinklaraštį (blog’ą), būna sutinkamas sumišusiu žvilgsniu. Nepasigilinus tai gali nuskambėti neįprastai – juk tai reikalauja daug laiko (kurio “niekada nėra”), reikia turėti apie ką rašyti, ir dar reikia mokėti tvarkingai ir protingai rašyti. Ir apskritai, daugeliui neaišku kuo tai padės pritraukti naujų klientų. Šiame trumpame straipsnyje supažindinsime konkrečiau – kas yra tinklaraštis, kuo jis naudingas jūsų verslui, ir ką galima rašyti, net jeigu neturitė nei menkiausios idėjos.
Tinklaraštis (angl. blog) yra interneto svetainės dalis (gali būti ir atskira interneto svetainė), kurioje rašomi straipsniai (publikacijos), pastebėjimai, naujienos, išdėstytos chronologine tvarka. Dažnai įprasta manyti, kad tinklaraštis yra tiesiog internetinis viešas dienoraštis, kuris su įmonės interneto svetainėmis mažai kuo susijęs. Tačiau strategiškai apgalvotas įmonės tinklaraštis gali ženkliai pagerinti svetainės lankomumą, pritraukti naujų klientų, suteikti daugiau pasitikėjimo įmonės veikla, teikiamomis paslaugomis.
Kuo daugiau kokybiškos ir naudingos informacijos turėsite savo interneto svetainėje, tuo labiau kelsite potencialaus kliento pasitikėjimą savo darbu ir kompetencija. O tuo pat metu – ir kelsite svetainės reitingą Google ir kituose paieškos vaikliuose, kadangi kuo daugiau lankomų puslapių interneto svetainėje, tuo dažniau ir tuo aukštesnėse pozicijose jus rodys Google, Bing ir kitos interneto paieškos sistemos.
Kad būtų paprasčiau įsivaizduoti, aukštesnius rezultatus Google paieškos sistemoje galima palyginti su žvejyba. Jei žvejojate su viena meškere ir vienu kabliuku, pagauti žuvį šansų yra. Tačiau jei vienu metu naudosite tris meškeres, užmesite jas skirtingose vietose, sugauti žuvį šansai bus daug didesni. Tas pats ir jūsų interneto svetaine – jei joje yra puslapis ar du apie jūsų teikiamą paslaugą, ir kontaktinė informacija, tai yra šansų, kad jus ras. Bet kur kas daugiau šansų, kad jus ras, jei kliento ieškoma tema pas jus bent keletas išsamių ir naudingų straipsnių.
Tinklaraštis įmonės interneto svetainėje gali ne tik pagerinti paieškos sistemų reitingus, bet ir įnešti į jūsų svetainę kur kas daugiau tikrumo, gyvumo, parodyti jūsų požiūrį į sprendžiamas problemas, ar atskleisti kūrybinį potencialą, kurio galbūt vien paslaugų aprašymo puslapiuose neišeitų pastebėti. Įveikėte sudėtingą projektą, kurio eigoje išsprendėte nelengvą, tačiau plika akimi nepastebimą iššūkį, apie kurį būsimas klientas net nepagalvojo? O kodėl neaprašius to tinklaraštyje – būsimas klientas pamatys, kad jūs žinote daugiau, ir darote daugiau, nei matoma darbų pavyzdžiuose.
Gana sudėtinga įmonei be tinklaraščio sėkmingai pateikti save socialiniuose tinkluose. Norint, kad jus pastebėtų, reikia (kokybiško) turinio. Ir turinio reikia pastoviai. Reguliariai vedamas tinklaraštis leis įmonei aktyviau bendrauti su potencialiais ar esamais klientais, ir leis jūsų nepamišti.
Vienas svarbiausių optimizavimo paieškos varikliams (SEO optimizavimo) kriterijų – jūsų svetainė turėtų turėti kuo daugiau nuorodų iš kitų, autoritetingų interneto svetainių. Ir prieš dešimtį metų vyravusi mada “pirkti” nuorodas iš kitų svetainių yra atgyvenusi ir bent keletą metų mažai kam naudinga. Norint, kad Google ir kiti paieškos varikliai skirtų jūsų svetainei aukštus reitingus, nuorodos į jūsų svetainę turi būti prasmingos. Jei rašote tikrai naudingus straipsnius įmonės veiklos tematika, visada galima rasti tokių portalų, kurie norėtų paminėti jūsų straipsnį, ir tuo pačiu padėti pakelti jūsų svetainės SEO reitingus.
Kad būtų aiškiau nuo pat pradžių – paprastas pavyzdys. Sakykim, kad prekiaujate nagų priežiūros priemonėmis – nagų lakais, geliais ir kitomis priemonėmis nagų priežiūrai. Potenciali klientė ieško informacijos apie gelinius nagus, ir į Google paiešką veda frazę (ilgą raktažodį) “kaip prižiūrėti gelinius nagus”. Jeigu jūsų internetinė parduotuvė neturi tinklaraščio, greičiausiai nėra ir informacijos apie nagų priežiūrą. Taigi paieškos sistemoje nebus nuorodos į jūsų parduotuvę.
Tačiau jei parduotuvėje turėtumėte tinklaraštį ir jame būtų minėtas straipsnis, parduotuvę rasti pavyktų, ir klientei suteiktumėte naudingos informacijos, o tuo pačiu suteiktumėte pakankamai pasitikėjimo, kad ji taptų ir jūsų parduotuvės kliente. Ji ateitų pas jus ne dėl brangios vienkartinės reklamos, o dėl naudingos informacijos, kuri laikui bėgant pritrauktų ne vieną klientą.
Jei tinklaraštį išnaudosite apgalvotai, ir po straipsnio ar šalia jo įdėsite formą susisiekti su jumis dėl paslaugų ar prekių, ar nukriepsite į tinkamų produktų puslapį, sulauksite gerokai daugiau pardavimų ar užsakymų. Jei rašote straipnį, ir nesuteikiate daugiau informacijos apie savo produkciją ar paslaugas, potencialus klientas gali ateiti, paskaityti, ir išeiti nepastebėjęs, kad jūs jam siūlote sprendimą.
Jūsų straipsniai socialiniuose tinkluose ar interneto svetainėje suteikia galimybę bendrauti su galimais ar jau esamais klientais. Jie gali komentuoti, išreikšti nuomonę, o gal net pasiūlyti vertingų patarimų, po kurių jums būtų lengviau suprasti ko nori ir ko ieško jūsų klientas, ir pasiūlyti kokybiškesnę ar tikslingesnę paslaugą.
Naujų straipsnių rašymas parodo klientams, kad jūsų verslas gyvas – jūs sekate naujoves, aktyviai dirbate. Taip pat tai svarbu Google ir kitiems paieškos varikliams – į svetainės vertinimą taip pat įeina ir informacija apie tai, kada ir ar dažnai svetainėje atsiranda naujos informacijos. Jei jūsų svetainė neatnaujinta keletą mėnesių ar metų, nereikėtų tikėtis, kad lyderiausite Google paieškoje.
Kad ir kokiu verslu užsiimate, visada atsiras apie ką rašyti įmonės tinklaraštyje:
apie rinkoje pasirodžiusius naujus produktus,
su jūsų veiklos niša susijusias artėjančias parodas ar kitus renginius,
patarimus kaip teisingai naudoti jūsų siūlomus produktus,
patarimus kaip išspręsti jūsų verslo nišoje esančias specifines problemas
Elementarūs pavyzdžiai:
prekiaujate traktorių detalėmis – galite smulkiai aprašyti kaip pakeisti populiariaus traktoriaus dažnai gendančią dalį.
siūlote elektriko paslaugas – galite aprašyti atsiradusius naujus, pažangesnius įrenginius namams, padedančius sutaupyti ar modernizuoti įrangą.
esate kirpėja – galite rašyti apie naujausias šukuosenų tendencijas.
kepate proginius tortus – galite rašyti greitai namuose paruošiamų skanėstų receptus.
Pavyzdžių galima sugalvoti bet kokioje nišoje, jei tik ja domitės.
Norint užimti aukščiausias pozicijas Google ir kitų paieškos variklių rezultatuose pagal tam tikras frazes, rekomenduojamas straipnsio ilgis siekia apie 2000 žodžių. Ne kiekviena tema ir nevisada išeis tiek daug parašyti, bet bent jau 300 žodžių visada reikėtų pasiekti.
Taip pat geriau, kai straipsnyje būna viena ar keletas susijusių nuotraukų ar iliustracijų, nei vien tik plikas tekstas.
Protingai rašomas įmonės tinklaraštis gali būti puikus būdas išsiskirti iš pilkos masės konkurentų. Pateikdami savo įžvalgas ne tik įnešate daugiau pasitikėjimo savo įmonės veikla, bet ir be brangios ir vienkartinės reklamos leidžiate apie save sužinoti naujiems klientams. Negalite sau leisti (ar nenorite) mokėti už reklamą tiek, kiek moka rinkos “rykliai”? Tinklaraštis gali padėti prieiti prie naujų ar esamų klientų be papildomos reklamos – dėl svetainės turinio patenkant į Google viršūnes. Naujų lankytojų gausos nereikėtų tikėtis taip greitai, kaip su mokama reklama, tačiau turinio vertė nevienadienė – jūsų straipsnius ras ir šiandien, ir po keleto metų.