Pasaulyje jau kuris laikas yra priskaičiuojama daugiau nei milijardas interneto svetainių. Greičiausiai, kol lankotės šiame puslapyje, jų atsirado dar bent keletas. Išsiskirti iš tokios milžiniškos minios nėra labai lengva, bet norint, kad šiuolaikiniame verslo pasaulyje pasiektumėte solidžių rezultatų, išsiskirti iš minios reikia.
Daugiau nei 90% interneto naudotojų vos tik įjungus interneto naršyklę mato Google ar kitos paieškos sistemos svetainę. Taigi visai logiška, kad jūsų interneto svetainė ar elektroninė parduotuvė turėtų būti lengvai randama paieškos sistemose – tuomet geri pardavimų rezultatai jau ranka pasiekiami.
Tačiau patekti tarp pirmųjų Google paieškoje dažnai būna tikras iššūkis, ir daugelis jį bando įveikti mokėdamas labai brangiai – naudojant AdWords reklamą.
Google AdWords – labai efektyvi reklamos internete priemonė, bet ne kiekvienas verslas gali sau leisti (ir svarbiausia – turi norą) nuolat pirkti reklamą. Alternatyva – optimizuoti svetainę ar elektroninę parduotuvę taip, kad ji būtų rodoma pirmuose Google ir kitų paieškos sistemų puslapiuose be jokios reklamos. Tai ir yra SEO optimizacijos pagrindas.
SEO (angl. Search Engine Optimization) – tai internetinio turinio (interneto svetainės, elektroninės parduotuvės, tinklaraščio ir t.t.) optimizavimas paieškos varikliams – tokiems kaip Google, Bing, Yandex ir kt.
Toks paieškos variklis kaip Google turi daugiau nei 200 skirtingų kriterijų, pagal kuriuos vertina interneto svetaines. Ne visi kriterijai yra tiksliai žinomi – visų techninių smulkmenų Google neatskleidžia, tačiau nemaža dalis yra aiški, ir tai leidžia svetainių kūrėjams optimizuoti svetainės turinį ir struktūrą taip, kad norimas turinys patektų į kuo aukštesnes pozicijas Google paieškos rezultatuose.
Yra dvi SEO optimizuotojų stovyklos:
kai naudojama angliškai vadinama white hat technika – svetainė optimizuojama taip, kad būtų naudinga tiek lankytojui (žmogui), tiek ir paieškos varikliams.
kai naudojama black hat technika – kai svetainė optimizuojama kreipiant dėmesį tik į optimizavimą paieškos varikliams, o į informacijos patogumą ir naudingumą lankytojui visai neatsižvelgiama.
Black hat techniką naudoja tie, kurie nori labai greitų rezultatų paieškos sistemose – savo svetainėse naudoja tekstus, žodis į žodį nukopijuotus iš kitų svetainių. Į tekstus be jokios prasmės “prifarširuoja” frazių, pagal kurias tikisi pritraukti Google dėmesį. Naudoja tik programiniame kode matomus paslėptus tekstus. Naudoja nuorodas, nukreipiančias visai ne ten, kur lankytojas tikisi.
Kitaip tariant, bando į pirmuosius Google paieškos rezultatus patekti “brutalia jėga” – dideliu informacijos kiekiu, kuris iš pažiūros turėtų būti naudingas paieškos varikliams, bet normaliam lankytojui iš jo jokios realios naudos.
Ši technika prieš gerus dešimt metų, kai Google ir kitos sistemos buvo dar gana primityvios, veikė gana rezultatyviai. Bet paieškos varikliams tobulėjant ši technika veikia arba labai trumpai, arba už tokius “gudravimus” Google nubaudžia – šalina tokias svetaines iš paieškos rezultatų, o vėliau su ta pačia, nors ir sutvarkyta svetaine, patekti tarp pirmųjų rezultatų šansų praktiškai nėra.
White hat technika veikia kiek kitaip. Svetainė kuriama taip, kad ji būtų logiška ir patogi lankytojui, o tuo pačiu atsižvelgiama ir į techninę SEO dalį, kad interneto svetainė būtų patraukli ir paieškos varikliams. Jei optimizacija atliekama teisingai, jos teigiamas poveikis pradeda matytis ne taip greitai, kaip naudojant black hat – dažnai reikia įdėti savaites ir mėnesius darbo, bet darbo rezultatai būna ilgalaikiai – sąžiningai sukurtas puslapis ar tinkaraščio įrašas Google paieškos pirmuose rezultatuose gali būti matomas ne vienerius metus.
DevStudio orientuojasi tik į ilgalaikius rezultatus, todėl visa tolesniame tekste esanti informacija bus skirta tiems, kuriems priimtina White hat technika.
Vertinimo kriterijai paieškos sistemoms yra skirstomi į dvi dalis – vidinį SEO ir išorinį SEO.
Vidinis SEO yra ta dalis, kurią tiesiogiai galite valdyti, keisti, optimizuoti patys, kaip interneto svetainės kūrėjas ar administratorius. Ją sudaro:
interneto svetainės (ar elektroninės parduotuvės) turinys
svetainės turinio amžius
svetainės struktūra
paieškos varikliams skirtos HTML programinio kodo žymės
svetainės greitis ir saugumas
svetainės pritaikymas mobiliems įrenginiams
Išorinis SEO nėra taip lengvai kontroliuojamas, nes jis sudaromas iš to, kaip jūsų interneto svetainė atrodo paieškos varikliams, lyginant su kitomis svetainėmis. Tam yra svarbu:
domeno (svetainės internetinio adreso) amžius
vietovė, kuriai skirta svetainė, ir kurioje ji randasi
laikas, kurį lankytojai praleidžia jūsų svetainėje
svetainės patikimumas
nuorodų, vedančių į svetainę, kiekis ir kokybė
svetainės matomumas socialiniuose tinkluose
Tai nėra visi kriterijai, pagal kuriuos Google vertina svetaines, bet tai vieni pagrindinių, apie kuriuos reikėtų žinoti. Puikiems SEO rezultatams yra svarbios abi optimizavimo dalys – tiek vidinė, tiek išorinė.
Norint lengviau įsivaizduoti, štai paprastas pavyzdys: jei norite parduoti automobilį, jis turi būti tvarkingas tiek iš vidaus, tiek ir iš išorės. Jei automobilis puikiai atrodo iš lauko, bet salonas ir vaizdas po kapotu atrodo nekaip, tuomet parduoti tokį automobilį bus sudėtinga.
Tas pats ir su atvirkštiniu variantu – jei potencialiam klientui norėsite įsiūlyti techniškai tvarkingą automobilį, su gerai išlaikytu salonu, tačiau iš išorės jis bus subraižytas ir purvinas, parduoti bus sunku. Lengva bus tik tada, kai jis visas tvarkingas.
Bet kurios interneto svetainės turinys (kalba eina apie svetainėje esantį tekstą) turėtų būti pagrindinis dalykas, dėl kurio kuriama interneto svetainė. Dar 1996 metais Bill’as Gates’as, Microsoft įkūrėjas, buvo pasakęs frazę “Content Is King”, ir tai visiška tiesa – tiek prieš dvi dešimtis metų, tiek ir dabar. Esminis bet kurios interneto svetainės tikslas – būti naudinga jos skaitytojams. Tą patį supranta ir Google bei kiti paieškos varikliai.
Kai Google paieškoje įvedate frazę “kaip iškepti obuolių pyragą”, Google nesiūlo trumpiausio ar paprasčiausio recepto, ar jau pagaminto produkto. Jis siūlo, jo manymu, geriausią receptą – bando atsakyti būtent į tai, ko jūs jo klausiate.
Taigi svarbiausias jūsų darbas interneto svetainėje turėtų būti turinio paruošimas. Jei svetainės turinys niekam neaktualus, painus, ar kitaip nenaudingas, tuomet jokios pastangos jam atlikti SEO optimizavimą neatneš norimų rezultatų, nes paieškos variklis nematys tame prasmės.
Reikėtų nepamiršti ir to, kad svarbu ne tik straipsnyje ar svetainės puslapyje atsakyti į lankytojo klausimą, bet ir atsakyti į jį geriau, nei tą patį daro konkurentų svetainės. Jei norite pranokti konkurentus, atsakymas turi būti detalesnis, tekstas – aiškesnis, dažniausiai – ir ilgesnis. Ir būtinai – unikalus. Jei tiesiog nukopijuosite tekstą iš vienos svetainės į kitą, ir pridėsite kelias pastraipas, iš Google galite sulaukti ir “drausminės” nuobaudos.
Tyrimai rodo, kad kuo dažniau dėsite naują informaciją į svetainę, internetinę parduotuvę ar tinklaraštį, tuo dažniau Google paieškos variklis grįš prie jūsų svetainės (o tai gerina jūsų svetainės reitingą paieškos varikliuose). Plačiau apie tyrimą galite paskaityti čia.
Tačiau nebūtinai turite pastoviai rašyti naujus straipsnius, kurti naujus puslapius. Google lygiai taip pat teigiamai vertina senus, bet laikas nuo laiko patobulinamus tekstus. Pavydžiui, jeigu prieš pora metų publikavote straipsnį apie namų statybos Lietuvoje tendencijas, ir jis sulaukė daug skaitytojų dėmesio, nebūtina rašyti naujo straipsnio – galima pridėti naują informaciją ar patobulinti tekstus tame pačiame straipsnyje.
Kai Google ar kitoje paieškoje norite rasti reikiamos informacijos, greičiausiai vedate atitinkamas frazes – to, ko konkrečiai ieškote. Šios frazės internetinio marketingo srityje vadinamos raktažodžiais.
Prieš pradedant kurti interneto puslapį, tinklaraščio straipsnį, ar prieš rašant produkto aprašymą interneto parduotuvėje, visuomet reikėtų apgalvoti kokius dažnai ieškomus, ir tiesiogiai su tema ar produktu susijusius raktažodžius naudosite tekste. Kai skaitytojas į Google paieškos lauką įves tas frazes, kurias naudojate tekste, tuomet galite tikėtis atsirasti pirmuose Google paieškos rezultatuose.
Pasirinkti tinkamus raktažodžius nėra labai paprasta. Net ir pasirinkus iš pažiūros tinkamą raktažodį, ir lankytojui pagal jį patekus į jūsų svetainę, nebūtinai sulauksite pardavimo ar paslaugos užsakymo – reikia išmokti atsirinkti, kada raktažodis gali būti jums naudingas (tam laikui bėgant bus skirtas atskiras straipsnis). Plačiau apie raktažodžių pasirinkimą (jei anglų kalba jums nesvetima) galite paskaityti čia.
Vienas iš paprasčiausių įrankių, skirtų išsiaiškinti, kokius raktažodžius ir kaip dažnai potencialūs klientai veda į Google, yra Google raktažodžių planavimo priemonė (angl. Google Adwords Keyword Planner). Ją galite rasti šiame puslapyje.
Dar vienas svarbus niuansas, kalbant apie raktažodžius: jų kiekis tekste turi būti toks, jog tekstas būtų logiškas, prasmingas. Seniai praėjo tie laikai, kai norint patekti tarp pirmųjų Google paieškos rezultatų sąraše, užtekdavo puslapuose “prikaišioti” raktažodžių kur reikia, ir kur nereikia. Google dabar kur kas protingesnis, ir gali nesunkiai perprasti net ir lietuvišką tekstą. Jei smarkiai persistengsite su to paties raktažodžio kartojimu tekste, paieškos rezultatuose atsidursite blogesnėje vietoje, nei norėtumėte.
Jei jau įsitikinome, kad raktažodžiai parinkti teisingai, ir svetainės turinys nepriekaištingas, tuomet laikas pereiti prie programinio kodo.
Vos tik perskaičius prieš tai esančius žodžius nebūtina išjungti šio strapsnio – jei jūsų interneto svetainė ar internetinė parduotuvė veikia WordPress ar kitoje šiuolaikinėje turinio valdymo sistemoje, norint teisingai užpildyti paieškos varikliams skirtą svetainės HTML struktūrą, išmokti programuoti nereikės. Pavyzdžiui, WordPress turinio valdymo sistema turi įskiepį Yoast SEO, leidžiantį specialias HTML gaires užpildyti tiesiog redaguojant įrašo, svetainės puslapio puslapio ar produkto puslapį.
HTML gairės, skirtos SEO optimizavimui, konkrečiai nurodo, kaip Google ir kiti paieškos varikliai turėtų interpretuoti puslapyje esantį tekstą:
Title Tag (Yoast įskiepyje dar vadinama SEO Title) – tai lyg straipsnio antraštė. Pirmiausiai matomas, ir labiausiai akcentuojamas tekstas Google paieškos rezultatuose.
Meta Description – tekstas, matomas po antrašte, paprastai aprašantis ko galima tikėtis paspaudus ant Google rezultatuose esančios nuorodos. Jame turėtų būti ir raktažodis, susijęs su Google paieškoje ieškoma fraze.
Reikia nepamiršti, kad Title Tag ir Meta description gairės visų pirma turi būti rašomos ne paieškos varikliams, bet žmogui – kad pamatęs aprašymą jis norėtų paspausti ant nuorodos. Raktažodžių kratinys be jokios logikos greičiausiai “neužkabins” potencialaus kliento.
Yra visa sistema, kuri nurodo, kokios HTML gairės turėtų būti interneto svetainės informaciniuose puslapiuose, elektroninės parduotuvės produkto ar kategorijos puslapiuose – skirtingo tipo puslapiuose šios gairės šiek tiek skiriasi. WordPress SEO optimizacijai skirtas įskiepis Yoast SEO automatiškai prisitaiko prie skirtingo tipo turinio, ir naudoja atitinkamas gaires. Užpildžius pagrindinę informaciją dėl HTML gairių sukti galvos nebereikia.
Specialios gairės naudojamos ir tuomet, kai Facebook, Twitter ar kituose socialiniuose tinkluose dalinatės nuorodomis. Nuorodos aprašymas ir nuotrauka parenkama visų pirma atsižvelgiant į HTML gaires. Jeigu jos visos savo vietose, Facebook tinkle skelbiamos nuorodos į jūsų svetainę ar parduotuvę bus atvaizduojamos tvarkingai ir vienodu stiliumi.
Kalbant apie tinklaraščio strapsnių turinį, ne visas puslapyje esantis tekstas yra vienodai svarbus. Pirmiausiai atreipiamas dėmesys į turinio antraštes (headings). Labiausiai – H1 antraštes, paskui – H2 ir t.t. Aišku, svarbu, kad antraštės būtų tiesiogiai susiję su likusiu tekstu puslapyje.
Paieškos varikliams, kaip ir įprastiems svetainių lankytojams, svarbu tai, kaip joje išdėstyta informacija. Jei norint patekti į svarbią lankytojui skiltį reikės iš pradžių paspausti ant vienos nuorodos, tuomet – ant kitos, ir t.t., paieškos variklis į tai atsižvelgs kaip į prastai organizuotą išdėstymą, o tai lems prastesnius SEO rezultatus, nei norėtųsi.
Dėl to svetainės struktūra turi būti apgalvota iš anksto, o ne konstruojama bet kaip. Jeigu savo interneto svetainėje siūlote tris paslaugas, tuomet jų visų puslapius turi būti lengva pasiekti iš pradinio svetainės puslapio. Jei šios paslaugos paslėptos giliai nuorodų “jūroje”, tuomet erzinsite tiek potencialius klientus, tiek ir paieškos sistemas.
Tam, kad paieškos varikliai nuskanuotų visą interneto svetainėje ar elektroninėje parduotuvėje esančią informaciją, yra naudojami svetainių žemėlapiai (angl. sitemap). Juose išvardijami visi svetainėje esantys puslapiai, o paieškos varikliams tereikia tuos puslapius patikrinti. Nuorodų žemėlapis neprivalo būti nurodomas svetainės turinyje – jį paprastai Google turi pasiekti tikrinant šią nuorodą – www.svetainespavyzdys.lt/sitemap.xml .
Naudojant tokias turinio valdymo sistemas kaip WordPress, nereikia rūpintis svetainės žemėlapio pildymu. Tam skirti papildomi WordPress TVS įskiepiai, kurie, vos tik sukūrus naują puslapį, jį automatiškai prideda prie svetainės žemėlapio.
Dar vienas svarbus niuansas, į ką Google ir kiti paieškos varikliai atkreipia dėmesį, yra tai, ar interneto svetainė ar elektroninė parduotuvė yra optimizuota mobiliems įrenginiams – išmaniesiems telefonams, planšetiniams kompiuteriams ir panašiai technikai.
Kadangi statistiškai kiek daugiau nei pusė visų interneto vartotojų naršo mobiliuose įrenginiuose, prieš keletą metų Google į savo reitingus įtraukė šį kriterijų. Ir tai normalu – jei telefonu po svetainę naršyti nepatogu, tuomet ir pirmuose Google rezultatuose tokiai svetainei ne vieta.
Kiekvienas nemėgstame stovėti eilėse ir bereikalingai švaistyti laiką. Laiko taupymas svarbu visur, ir tai ne išimtis kalbant apie interneto svetaines. Akamai duomenimis, apie 40% potencialių klientų išjungia interneto svetainę, jei ji kraunasi ilgiau nei 3 sekundes. Jei reikia laukti dar ilgiau, beveik visi potencialūs klientai tiesiog išeina kitur.
Lygiai tas pats ir su paieškos varikliais – jei jūsų interneto svetainės failai ir programinis kodas neoptimizuoti, naudojate pigų ir lėtą svetainės talpinimą (hostingą), tuomet tai atitinkamai atsiliepia ir paieškos varikliams. Google nepatinka laukti ilgai besikraunančių svetainių – dėl to neverta laukti gerų pozicijų paieškos rezultatuose.
Plačiau apie tai, kaip pamatuoti interneto svetainės greitį, ir kas svarbu ją optimizuojant, galite paskaityti šiame straipsnyje.
Ko gero neatsiras nepritariančių, kad interneto svetainės ar elektroninės parduotuvės programinis kodas turi būtų saugus ir kiek įmanoma mažiau pažeidžiamas. Lygiai taip pat interneto svetaines vertina Google ir kiti paieškos varikliai.
Tačiau turėti vien teoriškai saugią interneto svetainę nepakanka. Nuo 2017 metų antros pusės Google į savo svetainių reitingavimą įtraukė ir tai, ar svetainė turi turi įdiegtą SSL saugos sertifikatą. SSL sertifikatas – tai specialus elektroninis dokumentas, padedantis užšifruoti duomenų perdavimą tarp svetainės ar e-parduotuvės lankytojo ir serverio. Jei interneto svetainė šio sertifikato neturi, ir/ar nepritaikyta jo naudoti, tuomet naršyklė informuoja lankytoją, kad svetainė nesaugi. Elementarus pavyzdys:
Pamačiusiam užrašą, kad svetainėje gali būti nesaugu naršyti, kiekvienam norisi ją išjungti. Bent jau kol kas naršyklės aktyviai nedemonstruoja, kurios svetainės nesaugios, tačiau Google Chrome nuo 2018 metų antrojo ketvirčio žada pradėti tai rodyti taip, kad iš karto pastebės kiekvienas. Google paieškos variklis irgi tai mato kaip trūkumą, dėl kurio gali nukentėti rezultatai paieškos sistemose.
Daug lengviau patekti tarp pirmųjų Google paieškos rezultatų, jeigu jūsų interneto svetainė ar prekės ženklas yra plačiai minimi internete.
Norint, kad interneto svetainė turėtų “pasitikėjimą” paieškos varikliuose, geriausias būdas – “sublizgėti” autoritetinguose interneto portaluose. Pavyzdžiui, jei apie jūsų veiklą ar pasiekimus atsiras straipsnių (su įmonės pavadinimu ar su nuorodomis į jūsų svetainę) tokiame portale kaip Verslo Žinios, kurį kasdien skaito tūkstančiai žmonių, bei yra rašoma apie kitas žinomas kompanijas, tai ženkliai pagelbės Google paieškos rezultatams.
Deja, vienos tokios nuorodos bus mažai. Bet jei autoritetinguose portaluose būsite minimi dažnai, tuomet Google pasitikėjimas jūsų svetaine išaugs, o tai lems ir geresnius rezultatus paieškos sistemose.
Turbūt teko girdėti frazę “išmintis ateina su amžiumi”. Lygiai taip pat “galvoja” ir Google paieškos variklis – jis kur kas geriau vertina seniai naudojamus interneto adresus (domenus). Taigi jei dar neturite interneto svetainės ir galvojate, kokį interneto adresą pasirinkti, aukštesniems SEO rezultatams geriau yra naudoti seną, bet nebenaudojamą domeną, nei pirkti naują.
Atmetimo rodiklis (angl. bounce rate) – tai dar vienas gana svarbus interneto svetainės rodiklis. Jį pateikia Google Analytics ir kitos panašios svetainių lankomumą analizuojančios sistemos. Bendra idėja – kiek, procentaliai, lankytojų ateina į svetainę, bet joje aplanko tik vieną puslapį – t.y. nepereina į kitus tos pačios svetainės puslapius.
Iš to Google susidaro įspūdį, kad jūsų svetainė lankytojo nesudomino. Vadinasi, jei tokių lankytojų daug, svetainė neverta būti aukščiausiuose paieškos sistemos rezultatuose.
Į ši rodiklį dėmesį atkreipti turėtų ir svetainės savininkas – jei rodiklis labai aukštas, vadinasi svetainėje yra problemų – arba svetainėje lankytojas susiduria su kažkokiais nepatogumais, arba turinys, kurį jis rado, neatitiko jo lūkesčių.
Dar visai neseniai buvo populiaru pirkti didelius kiekius nuorodų iš kitų interneto svetainių į savąją. Kai Google paieškos algoritmas buvo neseniai atsiradęs, ir buvo dar gana primityvus, bet kokios nuorodos į savo svetainę greitai pakeldavo turimos svetainės reitingą. Tačiau jau kuris laikas Google svarbu ne tik nuorodų kiekis, bet ir nuorodų kokybė bei kontekstas – kaip ir kodėl tos nuorodos veda į jūsų svetainę.
Jei į jūsų interneto svetainę ar elektroninę parduotuvę ves nuorodos iš naujų svetainių, arba Google pasitikėjimo nekeliančių svetainių, tuomet tos nuorodos – tiesiog bevertės.
Kas kita, jei jūsų svetainėje esančius strapsnius ar kitus adresus cituoja populiarūs interneto portalai ar tinklaraščiai – tokios nuorodos parodys, kad informacija jūsų interneto svetainėje gali būti naudinga. O tai Google ir kitiems paieškos varikliams – teigiamas ženklas.
Svarbu ne vien, kad populiarus portalas dalinasi jūsų svetainės nuoroda. Svarbu ir kokiame kontekste jis jus mini – jei straipsniuose cituoja jūsų svetaineje esančią informaciją, pateikdamas nuorodą į jūsų svetainę, tokia nuoroda bus vertingesnė, nei reklaminis skelbimas ar kur nors svetainės apačioje vos matoma nuoroda, neturinti nieko bendro su likusiu cituojančios svetainės turiniu.
Jūsų svetainės, įmonės pavadinimo ar nuorodų į jūsų interneto svetainę skleidimas socialiniuose tinkluose, kaip ir nuorodos iš kitų interneto svetainių, yra dar vienas signalas Google ir kitiems paieškos varikliams. Tačiau čia galioja analogiškos taisyklės, kaip ir su įprastomis nuorodomis.
Jeigu Facebook, Twitter, Instagram ar kitame populiariame socialiniame tinkle jus minės, cituos ar dalinsis nuoroda tūkstančius ar milijonus gerbėjų turintis populiarus veikėjas, tuomet iš to bus nauda SEO rezultatams.
Tačiau jei nuorodas dėsite patys iš naujų Facebook puslapių, ar dalinsitės su draugais, kurie neturi milijonų pasekėjų, SEO rezultatams tokios nuorodos bus praktiškai bevertės.
Jeigu Google paieškoje ieškosite informacijos pagal frazę, pavyzdžiui “clothing shop”, rezultatai, kuriuos matote būdami Lietuvoje ženkliai skirsis nuo tų, kuriuos matysite būdami Anglijoje. Google ir kiti paieškos varikliai atsižvelgia į tai, kur kokios frazės ieškomos, ir rezultatus pateikia ne vien pagal konkretų atitikimą jūsų įvestai frazei, bet ir pagal tai, ar geografiškai rezultatas jums bus aktualus.
Remiamasi logika, kad nevažiuosite drabužių pirkti už kelių tūkstančių kilometrų. Dėl to derėtų optimizuojant svetainę ar elektroninę parduotuvę vietinei rinkai įtraukti ir šalies pavadinimą ar konkretų miestą.
Jei jūsų verslas neapsiriboja vienu miestu, nederėtų miesto pavadinimo minėti visur, kur tik įmanoma, nes tuomet gali susidaryti vaizdas, kad esate tik smulki vietinė įstaiga – klaipėdiečiai, pamatę paieškos rezultatuose miestą Vilnius, gali pereiti prie geografiškai patogesnių rezultatų net nepasigilinę, kad tą pačią paslaugą iš jūsų gali gauti ir Klaipėdoje.
Jei teikiate paslaugas visame pasaulyje, tuomet didelis pliusas tiek lankytojams, tiek paieškos varikliams, būtų išversti svetainės turinį į kuo daugiau aktualių kalbų. Tačiau reikia nepamiršti, kad reikės išversti ne tik lankytojui matomus tekstus, bet ir visą kitą informaciją – nuotraukų aprašymus, SEO meta informaciją. Netgi ta pačia kalba kalbančiose šalyse ta pati frazė gali reikšti kiek skirtingus dalykus, taigi optimizuojant svetainę reikia išnagrinėti ir raktažodžių naudojimą konkrečiose šalyse. Išvertus svetainę, tačiau panaudojus šaliai netinkamus raktažodžius, iš vertimo bus menka nauda.
Jei ruošiatės svetainę pateikti keliomis skirtingomis kalbomis, derėtų pasirūpinti profesionaliu vertimu, o ne automatiniu. Google vertėjas ir panašūs įrankiai tekstą išvers daug prasčiau, nei tai atliktų profesionalas. Nors automatiniai vertėjai kasmet pažengia nemažai į priekį, tačiau jie vis dar netobuli, ir tokioje vietoje, kaip SEO aprašymai, jų naudoti nevertėtų, kadangi vertimas gali visiškai neatitikti nei konkrečios frazės, nei konteksto.
Jeigu iki šiol neužsiėmėte savo interneto svetainės ar elektroninės parduotuvės optimizavimu paieškos varikliams, tuomet pirmieji žingsniai turėtų būti bent šiek tiek aiškesni.
Jei norite šiuos darbus perleisti tiems, kurie atliktų SEO optimizaciją už jus, tuomet laukiame susisiekiant!