Užsiimant interneto svetainių kūrimu dažniausiai pats pirmas kliento užduodamas klausimas būna “Ir kiek mums kainuos interneto svetainė?”. Klausimas geras – kiekvienas klientas yra numatęs apytikslį biudžetą, kiek gali tam skirti. Tačiau neretai jis lieka nustebintas, kad skirtingos kompanijos tą patį (iš pažiūros) darbą įvertina skirtingai. Ir tas skirtumas gali būti nuo kelių iki keliasdešimt kartų. Nuo ko tai priklauso?
Štai labai paprastas pavyzdys. Paimkime dvi įmones, kurios užsiima namų statyba.
Įmonė A stato namus kvartalais – visus vienodus, iš nebrangių, sąlyginai patvarių medžiagų. Mažiau projektavimo išlaidų, nudirbti tiems patiems darbams samdo už mažesnę algą dirbančius ir kiek mažiau kvalifikacijos turinčius darbuotojus, taip pat sutaupo pirkdami medžiagas dideliais kiekiais. Rezultate – namas.
Įmonė B taip pat stato namus, tačiau užsiima tik individualiais projektais. Kruopščiai parenka medžiagas, darbams pasitelkia tik aukščiausios kvalifikacijos specialistus, samdo profesionalius dizainerius interjerui ir aplinkai, darbams suteikia ilgesnes garantijas. Rezultate – taip pat namas, tačiau jo kaina bent keletą kartų didesnė. O ir namo vertė (tiek finansinė, tiek moralinė) visai kita – aukštesnė kokybė, originalesni sprendimai, taigi ir gyvenimo kokybė jame kiek kita.
Analogiškai viskas vyksta ir kuriant interneto svetaines – skirtingos kompanijos gali turėti visiškai skirtingą požiūrį į galutinį rezultatą. Arba – ta pati kompanija gali kurti interneto svetaines, kurių kainos skiriasi kelis ar keliasdešimt kartų. Ir visa tai dėl to, kad svarbūs ne vien tik puslapiai, bet ir patogumas, įvaizdis, techninių sprendimų patikimumas.
Teoriškai svetainę galima “paleisti į eterį” per vieną vakarą (detali instrukcija kaip tai padaryti), ir be jokių sudėtingų techninių žinių – jeigu tiesiog norite išbandyti kaip tai atrodo, arba nekeliate svetainei jokių konkrečių reikalavimų. Tačiau sukurti svetainę, kuri jūsų verslui atneštų konkrečius rezultatus nėra taip paprasta. Tam turi būti apgalvota ir įgyvendinta:
Strategija – kokius tikslus interneto svetainė turi pasiekti, kad tai būtų naudinga įmonės rezultatams, ir kaip ji to sieks
Konkurentų analizė
Derinimas su firminiu stiliumi arba firminio stiliaus kūrimas
Informacijos architektūra
Patogumas vartotojui ir administratoriui
Turinio valdymo sistema
Unikalus dizainas
Dizainas ir funkcionalumas mobiliuose įrenginiuose
SEO analizė ir optimizavimas (optimizavimas interneto paieškos varikliams, tokiems kaip Google, Bing)
Programinio kodo optimizavimas
Interneto svetainės testavimas
Priklausomai nuo svetainei numatytų tikslų ir numatyto biudžeto skiriasi ir svetainės kūrėjų pasiūlyta kaina. Jeigu reikia pigiai ir greitai, kai kuriems sąrašo punktams laiko ir resursų skiriama mažiau.
Be abejonės, kaip ir visur rinkoje. Juk pirkdami Škoda Oktavia nesitikite, kad ji važiuos kaip S klasės Mersedesas. Bet iš kitos pusės – ne visiems būtinas pats brangiausias variantas – skirtingi ir skirtingo masto tikslai reikalauja skirtingų priemonių.